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  방탄소년단이 미국을 접수하고 이제는 영국을 접수합니다.

  BBC 가디언 The Guardian에서 21C 비틀즈 The Beatles라고 극찬을 받으며 유럽에서의 첫 공연을 성공적으로 마무리 했다고 합니다. 방탄소년단은 현지시간 12일 영국 BBC 간판 토크쇼 더 그레이엄 노튼 쇼 The Graham Norton Show에 출격해 토크와 무대를 선보이며 글로벌 행보를 이어갔다고 합니다. 더 그레이엄 노턴쇼 The Graham Norton Show에서 최신곡 '아이돌' 불러다고 하는데 이날 지민 불참 전하자 출연자들이 새 멤버 필요없냐는 농담을 했다고 합니다. 우피 골드버그 만났어요라고 했다 합니다. 중국의 사드(THAAD·고고도미사일방어체계) 보복이 완화하고 방탄소년단 등을 중심으로 K팝이 인기를 끌며 ‘한류 흑자’가 늘고 있다고 합니다.


가디언

The Guardian


  1821년에 처음 발행한 영국 신문이라고 합니다. 영국의 유력지 중 하나로 꼽힌다. 1821년에 영국 맨체스터에서 창간된 주간지 맨체스터 가디언이 그 모체로서, 1959년 8월까지는 같은 이름으로 발행되다가, 1855년 영국정부의 신문에 대한 인지세 폐지와 함께 일간지가 되었고, 제호도 맨체스터를 뺀 가디언으로 개칭되었다고 합니다


방탄소년단

BTS

Bangtan Sonyeondan


  방탄의 이름은 방탄소년단(防彈少年團)이란 이름에 대해서는 "방탄은 ‘총알을 막아낸다’라는 뜻이 있으며 살아가면서 10대는 힘든 일을 겪고 편견과 억압을 받는데 우리가 그것을 막아내겠다는 심오한 뜻을 담아냈다"고 밝혔습니다.

  2013년 6월 13일에 데뷔한 대한민국의 7인조 보이그룹. 방시혁의 프로듀싱에 의해 탄생한 빅히트 엔터테인먼트의 남자 아이돌. 이들의 노래는 10대와 20대 청춘들의 생각, 삶과 사랑, 꿈을 주요 주제로 하여 부르고 있다고 한다. 역대 대한민국 아이돌 중에서 전 세계적으로 가장 큰 인기를 끌고 있다. 2015년, 노래 ‘쩔어’에 이어 2016년 ‘불타오르네’와 ‘피땀눈물’ 노래들로 주로 10대 청소년층을 중심으로 한 팬덤이 크게 형성되었고, 이후 지속적으로 인지도가 급상승해 2017년 봄날, DNA를 통해 큰 인기를 굳혔다. 동남아시아, 미주, 유럽을 포함한 세계 수십개국에도 이름을 알리고 있다.

  학교 시리즈 3부작인 2 COOL 4 SKOOL, O!RUL8,2?, SKOOL LUV AFFAIR에서는 앨범명만으로도 느낄 수 있듯 10대들이 느끼는 삶, 사랑, 사회의 강요와 부조리 함들을 10대 때부터 꽤 치열하게 살아온 그들의 시각과 에너지로 표현하고 있다. 불평만 하며 수동적으로 생각없이 살아가는 10대들에게 '넌 뭔데' 같은 질문을 던지기도 한다. 상대적으로 조금 더 길었던 공백 후 들고 나타난 앨범 화양연화 pt.1를 기점으로 하여 20대 청춘들의 고충을 드러내 보이기 시작하는데 실제로도 이 앨범 활동 때부터 멤버들이 전보다 좀 더 성숙해졌음을 피부로 느낄 수 있다. 이때부터 N포 세대, 열정페이, 수저계급론으로 대표되는 사회불평등, 지역감정 등 대학생 이상의 청춘들이 겪기 시작하는 이야기들이 가사에 등장한다. 방탄을 세계적으로 알리게 해준 정규2집 Wings으로 넘어가면서는 성장한 음악성과 더불어, 청춘이 성장하면서 겪는 고통과 유혹, 그리고 성숙에 관해서 이야기한다. 때때로 노래 가사에서 특정 지명이나 상표를 직접 언급하는 때도 있어 지상파 방송 불가 판정을 받기도 한다. 그러나 일부 앨범 수록곡에 해당하는 사항이다.

  BTS (Hangul: 방탄소년단; RR: Bangtan Sonyeondan), also known as the Bangtan Boys, is a seven-member South Korean boy band formed by Big Hit Entertainment. The name subsequently became a backronym for Beyond The Scene. On June 12, 2013, they performed the song "No More Dream" from their initial album 2 Cool 4 Skool  to commemorate their debut on June 13, 2013. They won several New Artist of the Year awards for the track "No More Dream", including at the 2013 Melon Music Awards and Golden Disc Awards and the 2014 Seoul Music Awards. The band continued to gain prominence with their subsequent albums Dark & Wild (2014), The Most Beautiful Moment in Life, Part 2 (2015) and The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever (2016), with the latter two entering the U.S. Billboard 200.[6] The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever went on to win the Album of the Year award at the 2016 Melon Music Awards.

Their second full album, Wings (2016), peaked at #26 on the Billboard 200, which marked the highest chart ranking for a K-pop album ever. In South Korea, Wings became the best-selling album in the Gaon Album Chart history at the time. It sold more than 1.5 million copies, making it BTS's first "million seller", and the group was subsequently awarded Artist of the Year at the 2016 Mnet Asian Music Awards. The group's next release, Love Yourself: Her (2017), debuted at #7 on the Billboard 200, the highest rank for an Asian artist in history. The group also managed to debut on the Billboard Hot 100 for the first time with the album's title track, "DNA", which entered at #85 and peaked at #67. Another track from the album, "Mic Drop", was remixed by Steve Aoki with a feature by Desiigner and peaked at #28 on the Billboard Hot 100. Both tracks are certified Gold by the Recording Industry Association of America, a first for any Korean act ever. The album sold over 1.2 million copies on South Korea's Gaon Album Chart in its first month, reclaiming its title as the best-selling album in the chart's history and becoming the biggest selling Korean album by month in 16 years, second to G.o.d's album in 2001. BTS was awarded the Mnet Asian Music Award for Artist of the Year for the second year in a row in 2017. Their third full album, Love Yourself: Tear (2018), debuted at #1 on the Billboard 200, making them the only K-Pop act to achieve this feat so far. The album's title track, "Fake Love", is the group's third song to reach Gold certification. Love Yourself: Answer, the repackage of that album, also debuted at #1 on the Billboard 200. The repackage sold over 1.9 million copies on Gaon Album Chart in August 2018, breaking the chart's all-time monthly record once again. Since their debut, they have sold an estimated 9 million albums worldwide.

Known for their large social media presence, BTS were listed by Forbes as the most retweeted artist on Twitter in March 2016. In May, Twitter launched its first ever K-pop emoji, featuring BTS. In October, Billboard placed BTS #1 on their Social 50 chart, making them the first Korean group to top the chart. To date they have spent 94 weeks at #1 on the Social 50 chart. Also in 2016 they charted on YouTube's Music Global Top 100: 17th on the video chart, 6th on the artist chart and 14th on the tracks chart In May 2017, they won the Top Social Artist Award at the Billboard Music Awards, becoming the first Korean group to win a BBMA. In June 2017, Time magazine named the band one of the 25 most influential people on the internet. On November 20, 2017, Guinness World Records revealed that BTS had earned a spot in their 2018 edition for "having the world's most Twitter engagements for a music group". That December, they were revealed to be the most tweeted about celebrity in 2017, being "liked or retweeted over half a billion times (502 million)" worldwide. BTS is #1 on the 2018 Forbes Korea Power Celebrity list, which ranks South Korea's most powerful and influential celebrities.

The group's name, BTS, stands for the Korean expression Bangtan Sonyeondan (Hangul: 방탄소년단; Hanja: 防彈少年團), literally meaning "Bulletproof Boy Scouts". The name was conceptualized with the thought that BTS would block out stereotypes, criticisms, and expectations that target adolescents like bullets and protect the values and ideals of today’s adolescents.[35] In Japan, they are known as Bōdan Shōnendan (防弾少年団), which translates similarly. In July 2017, BTS announced that in addition to Bangtan Sonyeondan or Bulletproof Boy Scouts, the name would also stand for "Beyond The Scene" as part of their new brand identity. This extended their name to mean "growing youth BTS who is going beyond the realities they are facing, and going forward."

[자료출처]WIKI

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