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  에이블씨엔씨가 3분기 영업손실 적자전환이라고 합니다.

  투자금 확대 때문이라고 하는데 매출액은 731억원으로 전년 대비 12.1% 감소했고 당기순손실은 94억원으로 적자 전환했습니다. 에이블씨엔씨 관계자는 국내 화장품 시장 경쟁 심화로 인해 전년 동기 대비 매출이 다소 감소했다라고 하며 3분기 미샤의 새로운 SI를 적용한 5세대 신규 매장 오픈 23개점과 기존 매장 리모델링 8개점의 비용, 신제품 출시를 위한 연구 개발 비용 등 투자금액의 확대로 손실이 발생했다는 설명입니다.

  에이블씨엔씨는 적자전환에도 괘념치 않는 분위기입니다. 미래 성장동력으로 삼은 미팩토리 인수에 성공해서인데 에이블씨엔씨는 자사 플랫폼에 미팩토리의 제품력이 시너지 효과를 낼 것으로 기대하고 있다고 합니다.


미샤

Missha


  미샤는 에이블씨엔씨의 화장품 브랜드이다. 에이블커뮤니케이션, 현 에이블씨엔씨에서 2000년 뷰티넷이라는 홈페이지를 세워 미샤 브랜드를 런칭하였습니다. 이후 첫 직영점은 2002년에 이대앞에 문을 열었고 화장품과 주변소품, 샴푸 등의 관련제품을 취급합니다.

  Missha (Korean: 미샤) is a South Korea-based skincare and cosmetics manufacturer, retailer and a franchise business. It is part of Able C&C Co., Ltd. In August 2009, the luxury Missha Homme Urban Soul line was launched with higher quality and are more expensive than the existing two men's cosmetic lines. In August 2012, as part of Lotte Department Store's expansion programme into China, a replica of Seoul’s main shopping district Myeong-dong was featured in its new store in Tianjin, with outlets of Missha, The Face Shop and Skin Food. Missha products range from makeup, skin care, to body and hair products; such as All-Around Safe Block Soft Finish Sun Milk SPF 50, Cool Fitting Body Gel and Hot Burning Body Gel. Missha is also known for making high quality, lower cost duplications of more expensive brands. For example, the Missha Time Revolution First Treatment Essence is a popular duplication of luxury brand essence SK-II, and the Missha Time Revolution Night Repair Science Activator Ampoule is a popular duplicate of the Estee Lauder Advanced Night Repair.

[자료출처]WIKI

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